tiistai 23. toukokuuta 2017

Joh. 17:24 (Helatorstai, 2. vsk ev)

Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.
Helatorstaina sanat "siellä missä minä olen" viittaavat helposti taivaaseen, liian helposti. Kristus astui taivaaseen että hän olisi ainaa siellä missä me olemme. "Hän joka laskeutui alas, nousi myös kaikkia taivaita ylemmäs täyttääkseen kaikkeuden läsnäolollaan." (Ef. 4:10)
Se "siellä", jossa näemme hänen kirkkautensa, ei ole vasta jossain muualla, tämän elämän jälkeen, tai vasta sitten kun olemme pyhittyneet tarpeeksi. Missä ikinä oletkaan, voit nähdä Kristuksen kunnian. Jos hän on Jumala, tosi Jumala, hän on jo siellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Joh. 15:12-15 (4. su pääsiäisestä, 3.vsk ev)

Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että ant...