maanantai 13. helmikuuta 2017

Joh. 4:31-38 (seksagesimasunnuntai, 2 vsk evankeliumi)

Minun ruokani on se, että täytän lähettäjäni tahdon ja vien hänen tahtonsa päätökseen...Minä olen lähettänyt teidät korjaamaan satoa, josta ette ole nähneet vaivaa. Toiset ovat tehneet työn, mutta te pääsette korjaamaan heidän vaivannäkönsä hedelmät.
Evankeliumin työn motiivi ja menestyksen salaisuus? Syy siihen, miksi luen Raamattua, mksi käyn kirkossa, kerron Jeesuksesta: en voi elää ilmän sitä, se on ruokani! "Voi minua, ellen evankeliumia julista", sanoi Paavali. En toimi ansaitakseni taivan, en edes ollakseni kunnon kristitty, vaan koska en voi muuten elää.
Olemiseni kristittynä on orgaanista työn tuloksia myöten. Se, mitä elämässäni saan aikaan, on aina Jumalan valmistavan työn ja myös menneiden sukupolvien työn aikaansaannos. Jumala itse tekee työtä kauttani.
"He eivät vallanneet maata omalla miekallaan, eikä heidän oma voimansa vienyt heitä voittoon, vaan sinun oikea kätesi, sinun voimasi ja kirkkautesi, sillä sinä rakastit heitä." (Ps. 44:4)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Joh. 15:12-15 (4. su pääsiäisestä, 3.vsk ev)

Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että ant...