perjantai 31. maaliskuuta 2017

Ef.2:12-16 (5.paastonajan sunnuntai, 2.vsk.2.lk)

Thomas Mertonin päiväkirjasta:
"Ilo siitä, että olen ihminen! Tämä tosiasia, se,että olen ihminen, on teologinen totuus ja mysteeri. Jumala tuli ihmiseksi Kristuksessa. Tulemalla minun kaltaisekseni hän liitti minut itseensä ja teki minusta ilmestyksensä, niin että nyt minun on tarkoitus ilmentää häntä.
Kuinka voin nähdä hänet tai ottaa hänet vastaan, jos halveksin tai pelkään sitä mitä olen - ihmisyyttäni? Kuinka voin rakastaa sitä mitä olen  -ihmistä- jos vihaan toisten ihmisten ihmisyyttä?
Pelkän ihmisyyteni tosiasian oitäisi olla iankaikkisen riemun ja ilon aihe. Kun iloitsen siitä, miksi Luojani on minut luonut,  avaan sydämeni Lunastajani vahvistustyölle. Ihmisenä olemisen ilo on niin puhdasta, että ne joilla on heikko käsitys kristinuskosta, saattavat pitää sitä jonain muuna - enkelinä olemisen ilona tms. Mutta Jumala ei tullut enkeliksi, hän tuli ihmiseksi. "

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Joh. 15:12-15 (4. su pääsiäisestä, 3.vsk ev)

Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että ant...