tiistai 8. tammikuuta 2019

Joh. 8:12 (Loppiainen, vaihtoeht.)

Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo.


Valo riittää seuraavalle askeleelle. Usein meidät valtaa halu nähdä tulevaisuuteen. "Millainen mahtaakaan olla seuraava vuoteni? Missä olen viiden tai kymmenen vuoden päästä?" Näihin kysymyksiin emme saa vastausta. Useimmiten meillä on juuri ja juuri sen verran valoa että näemme seuraavan askeleen: mitä minun on tehtävä seuraavan tunnin kuluessa tai seuraavana päivänä. Elämän taitoa on se, että nautimme siitä mitä pystymme näkemään emmekä valita sitä mikä jää meiltä pimeään. Jos pystymme ottamaan seuraavan askeleen luottaen siihen, että meillä on kylliksi valoa tuohon seuraavaan askeleeseen, silloin voimme vaeltaa halki elämämme iloisina ja yllättyä siitä kuinka pitkälle pääsemme. Iloitkaamme siitä pikku tuikusta jota kannamme, vaatimatta suurta roihua joka ottaisi kaikki varjot pois.
(Henri Nouwen)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Joh. 15:12-15 (4. su pääsiäisestä, 3.vsk ev)

Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että ant...