lauantai 15. heinäkuuta 2017

Hes. 2:1-2 (Apost.pv. 2.vsk. 1.lk)

"Hän sanoi: 'Ihminen, nouse. Mínä tahdon puhua sinulle.' Hänen puhuessaan minuun tuli henki, se nosti minut seisomaan, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle."

Hänen puhuessaan minuun tuli Henki (huom. iso alkukirjain). Pyhä Henki toimii Sanan kautta. Kun Jumala puhuu. Jumalan sana on verbum efficax, sana joka toteuttaa sen mitä se sanoo, mikä antaa sen mitä se käskee. Se nostaa alaspainetun, synnin turmeleman, masentuneen sielun pystyyn, suoristaa ja tekee kauniiksi. Merkille pantavaa on myös se, että vain sana, ja sana itse avaa korvani tajuamaan, että Jumalan sana puhuu juuri minulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Joh. 15:12-15 (4. su pääsiäisestä, 3.vsk ev)

Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että ant...