maanantai 18. marraskuuta 2019

Ilm. 22:17 (Valv. 2.vsk 2.lk)

Henki ja morsian sanovat:"Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.

Ilmestyskirja, jolla monia herkkiä sieluja on peloteltu, päättyy armon julistukseen. Vaikka sanotaankin, että taivaaseen eivät pääse "koirat, noidat, avionrikkojat, murhaajat ja epäjumalanpalvelijat"(j.15) niin sisälle eivät pääse ne, jotka pidättäytyvät näistä teoista, vaan ne "jotka pesevät vaatteensa" (j.14). Ne on pesty Karitsan veressä (7:14).
Ketä Henki ja morsian kutsuvat? Jokaista joka kuulee. Jokaista joka janoaa. Mitä hänen on tehtävä? tultava ja otettava lahjaksi elämän vettä, niin kuin Jes 55:1-3 kertoo.
Jeesus sanoo: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat" (Joh. 7:37-38)
"Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, sille ei ikinä tule jano. Siitä vedestä, jota minä hänelle annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." (Joh. 4:14)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Joh. 15:12-15 (4. su pääsiäisestä, 3.vsk ev)

Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että ant...